Kaffe?Cigg?

Idag gjorde jag nånting som var dumt. Jag skulle dricka en koppkaffe inne i stan med min arbetslösakompis Anna. Vi tyckte nämligen det var en bra ide att dricka en kaffe, för ja jag vet inte, men för mycket pengar när vi inte har några pengar istället för att åka hem till någon av oss och dricka en koppkaffe där. Jag länsade glasburken som står i kryddhyllan i köket. där fanns det exakt 46 kronor i en kronor. Yey ett ciggpaket tänkte jag sen tänkte jag att jag inte skulle ha råd med kaffe om jag köpte cigg därför tyckte jag det var ännu bättre att ta en svängom martins jobb och ta hans kort för där fanns det ju lite kosing med betoning på L I T E. Jag kunde iaf köpa en islatte, en torrjävlamacka för 73 kronor sen tyckte vi också att det var fan bara att ta vara på tiden med uteservering, så ute satt vi i kylan och jag kedjerökte. Sen frös vi så då gick vi in och köpte varsin kopp te för våra pengar  vi inte har. 
 
Livet som arbetslös är underligt. prioteringarna är inte riktigt där dom borde. men HEY jag ska ju sälja en kläning imorron för en 50lapp, ett till ciggpaket. puss. juste, sen gick jag till kiosken i fiskis och hällde ut 46 kronor i en kronor på disken och sa trevligt men bestämt: röda l&m tack. han kollade lite konstigt på mig, för jag var där igår med endast kontanter också, och vi snackar inga sedlar då heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0